Dvig digitalne kompetentnosti

ŠCLJ • Jun 20, 2022

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.

Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).

Ciljne skupine, ki so vključene v projekt, so vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.

Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.

Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc. 

Ugotovljeni problemi in izzivi

Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.

Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:

  • inovativnih pristopih pedagoškega vodenja in načrtovanja učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ,
  • pedagoških digitalnih kompetencah strokovnih delavcev VIZ-ov in
  • učinkovite rabe digitalnih tehnologij v vzgojno-izobraževalnem procesu in s tem posledično povezanem dvigu digitalnih kompetenc otrok, učencev, dijakov.

Dejavnosti v projektu

V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:

  • različna usposabljanja in izobraževanja za profesionalni razvoj pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev VIZ-a,
  • podporno spletno okolje za učinkovito rabo digitalnih tehnologij v VIZ-ih (interaktivni učni načrt z dodanimi pripravljenimi gradivi in povezavami, možnostjo kreiranja letne in sprotnih priprav na VIZ), orodja za samopreverjanje digitalnih pedagoških kompetenc in učinkovite rabe digitalnih tehnologij VIZ, digitalna gradiva, primeri dobre rabe),
  • vzpostavljene učeče se skupnosti digitalnih znanj in izkušenj znotraj VIZ in prenos na ostale VIZ-e,
  • priročnik za dvig digitalnih kompetenc na VIZ-u.

Pričakovani rezultati

Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.

Konzorcijski partnerji

Partnerji projekta

V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.

Finančna podpora

Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.

Novice iz gimnazije Antona Aškerca

21 May, 2024
Izpiti bodo potekali v od 23. 5. 2023 do 27. 5. 2024 po naslednjem razporedu: RAZPORED
16 May, 2024
Dijake zaključnih letnikov obveščamo, da morajo do konca pouka ̶ 21. 5. 2024 vrniti učbenike iz učbeniškega sklada in jih pozivamo, da vrnejo oziroma podaljšajo učbenike, če jih še potrebujejo. Tudi dijaki s popravnimi izpiti morajo obvezno podaljšati izposojo učbenikov, ki jih še potrebujejo, vse ostale pa vrniti. Prosimo, da se držite zapisanega termina: GAA: torek, 21. 5. 2024 4. A: 1. ura (7.30-8.15) 4. B: 2. ura (8.20-9.05) Zdenka Može Jedrejčić, ravnateljica
15 May, 2024
Dijake 4. letnika gimnazije obveščamo o poteku pouka in ostalih dejavnosti do konca meseca maja: v torek, 21. 5. 2024, je za dijake 4. letnika gimnazije zaključek ocenjevalnega obdobja in ocenjevalna konferenca. Vse ocene morajo biti zaključene v ponedeljek, 20. 5. 2024 ; v torek, 21. 5. 2024, je zadnji rok za prijavo k predmetnemu izpitu (izboljšanje ocene): - izpitni rok za predmetni izpit je od 23. do 27. maja 2024; v sredo, 22. 5. 2024, ob 10.25 bo podelitev spričeval po razporedu. Prisotnost dijakov na ta dan je še posebej pomembna, ker bodo dijaki med drugim preverjali pravilnost podatkov za prijavo k maturi, izpolnjevali odjavo od mature v spomladanskem roku, prijavo k popravnim, dopolnilnim, predmetnim izpitom v mesecu juniju. Ta dan bo tudi zadnji dan za vračilo kartic ali ključev od garderobnih omaric. Kartice dijaki vrnejo v tajništvo šole; od srede, 22. 5., do torka, 28. 5. 2024, potekajo priprave na maturo iz obveznih in izbirnih maturitetnih predmetov. V teh dneh poteka pouk za dijake 4. letnika po prilagojenem urniku, brez športne vzgoje, razredne ure, filozofije in drugega tujega jezika. Pouk rednih ur zgodovine se izvaja za dijake, ki imajo zgodovino kot izbirni maturitetni predmet. Urnik je objavljen na oglasni deski in tukaj ; učbenike iz učbeniškega sklada je potrebno vrniti v šolsko knjižnico do 21. maja 2024, po razporedu knjižnice. Učbenikom, ki jih še potrebujete morate podaljšati izposojo. Podrobne informacije: Dijaki, ki ste naročeni na malico se v dnevih, ko nimate pouka pravočasno odjavite od malice v skladu z Pravili šolske prehrane (do 9. ure zjutraj); Informacije o maturi bodo objavljene na oglasni deski za maturo, ter preko e-pošte. V primeru nejasnosti se obrnite na tajnico ŠMK; v skladu z 23. členom Pravilnika o ocenjevanju znanja v srednjih šolah lahko dijak, ki je uspešno končal zaključni letnik, enkrat izboljšuje oceno enega ali več predmetov, in sicer od konca pouka do začetka opravljanja zaključka izobraževanja (mature). Pri določitvi končne ocene predmeta se upošteva boljša ocena. Prijavnico je potrebno oddati najpozneje v torek, 21. 5. 2024, do 12. ure preko Lopolisa. V primeru kakršnihkoli težav se obrnite na šolsko svetovalno delavko. Predmetni izpiti bodo od 23. do 27. maja 2024. Razpored bo objavljen po končanem roku za prijavo na oglasni deski šole in spletni strani šole. Ø Razpored za podelitev spričeval in obvestil o uspehu v sredo, 22. maj 2024, ob 10. 25:
Več člankov
Share by: