Dvig digitalne kompetentnosti

ŠCLJ • June 20, 2022

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.

Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).

Ciljne skupine, ki so vključene v projekt, so vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.

Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.

Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc. 

Ugotovljeni problemi in izzivi

Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.

Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:

  • inovativnih pristopih pedagoškega vodenja in načrtovanja učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ,
  • pedagoških digitalnih kompetencah strokovnih delavcev VIZ-ov in
  • učinkovite rabe digitalnih tehnologij v vzgojno-izobraževalnem procesu in s tem posledično povezanem dvigu digitalnih kompetenc otrok, učencev, dijakov.

Dejavnosti v projektu

V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:

  • različna usposabljanja in izobraževanja za profesionalni razvoj pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev VIZ-a,
  • podporno spletno okolje za učinkovito rabo digitalnih tehnologij v VIZ-ih (interaktivni učni načrt z dodanimi pripravljenimi gradivi in povezavami, možnostjo kreiranja letne in sprotnih priprav na VIZ), orodja za samopreverjanje digitalnih pedagoških kompetenc in učinkovite rabe digitalnih tehnologij VIZ, digitalna gradiva, primeri dobre rabe),
  • vzpostavljene učeče se skupnosti digitalnih znanj in izkušenj znotraj VIZ in prenos na ostale VIZ-e,
  • priročnik za dvig digitalnih kompetenc na VIZ-u.

Pričakovani rezultati

Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.

Konzorcijski partnerji

Partnerji projekta

V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.

Finančna podpora

Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.

Novice iz gimnazije Antona Aškerca

April 23, 2025
Dijakinje in dijake obveščamo, da je v petek, 25. 5. 2025, Dan šole in pouka prost dan . Šola bo ta dan zaprta. V dneh od 28. aprila do 2. maja 2025 so prazniki in prvomajske počitnice. Šola bo v teh dneh zaprta. V torek, 6. maja 2025 , dijaki 4. letnika pišejo maturo iz slovenščine – izpitna pola 1 – esej. Dijake seznanjamo z kršitvami in nedovoljenimi pripomočki na splošni maturi. Seznam kršitev in nedovoljenih pripomočkov: https://irp.cdn-website.com/01434215/files/uploaded/M-NEDOVOLJENI-PRIPOMOCKI-IN-IZREKANJE-KAZNI%20SM.pdf . Dijaki 4. letnika ta dan nimajo pouka. Ta dan bo za dijake 1., 2. in 3. letnika pouk potekal po urniku od 7.30 dalje, v matičnih učilnicah. Urnik je objavljen tukaj. Zdenka Može Jedrejčić ravnateljica 
April 22, 2025
26. 3. 2025 je na Gimnaziji in srednji šoli Rudolfa Maistra v Kamniku potekalo DRŽAVNO TEKMOVANJE IZ ANGLEŠČINE, na katerem je MIRJA ČEPON, dijakinja 3C oddelka, osvojila 11. mesto in 6. dosežek med tretjimi letniki, obenem pa tudi srebrno priznanje. ISKRENE ČESTITKE! Vanja Uhota, prof. angleščine
April 18, 2025
Udeleženci ekskurzije se v nedeljo, 27. aprila 2025 , zberete ob 03.45 na parkirišču Dolgi most Vič Ljubljana. Odhod avtobusa proti Italiji bo ob 04.00. Zamudnikov se ne čaka. Povratek na isto mesto bo v nedeljo, 30. april 2025, v večernih urah. Priporočamo, da se na pot odpravite primerno oblečeni in obuti (tudi za dež). Ker do večerje prvega dne ni organizirane prehrane, priporočamo, da malico vzamete s seboj. Ne pozabite na veljaven potni dokument (osebna izkaznica ali potni list, ki ste ga navedli ob prijavi), evropsko kartico zdravstvenega zavarovanja in coris zavarovanje v kolikor ga imate sami. Spremljali vas bodo: Barbara Dvornik, prof., Lucija Kenda, prof. in Damir Osmić, prof. Na vseh ekskurzijah ste dijaki dolžni dosledno upoštevati navodila učiteljev spremljevalcev, ter v celoti spoštovati Pravilnik o šolskem redu in Šolska pravila Gimnazije Antona Aškerca. Še posebej poudarjamo prepoved uživanja alkohola in drugih psihoaktivnih snovi ter kajenja. Dolžni ste spoštovati tudi zakone in običaje krajev, kamor potujete. V primeru hujših kršitev bo vodja ekskurzije ukrepal tako, da bo telefonsko obvestil starše dijaka, ki so ga dolžni na lastne stroške odpeljati domov. Srečno pot in prijetno druženje  Zdenka Može Jedrejčić, ravnateljica
Več člankov