Dvig digitalne kompetentnosti

ŠCLJ • June 20, 2022

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.

Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).

Ciljne skupine, ki so vključene v projekt, so vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.

Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.

Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc. 

Ugotovljeni problemi in izzivi

Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.

Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:

  • inovativnih pristopih pedagoškega vodenja in načrtovanja učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ,
  • pedagoških digitalnih kompetencah strokovnih delavcev VIZ-ov in
  • učinkovite rabe digitalnih tehnologij v vzgojno-izobraževalnem procesu in s tem posledično povezanem dvigu digitalnih kompetenc otrok, učencev, dijakov.

Dejavnosti v projektu

V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:

  • različna usposabljanja in izobraževanja za profesionalni razvoj pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev VIZ-a,
  • podporno spletno okolje za učinkovito rabo digitalnih tehnologij v VIZ-ih (interaktivni učni načrt z dodanimi pripravljenimi gradivi in povezavami, možnostjo kreiranja letne in sprotnih priprav na VIZ), orodja za samopreverjanje digitalnih pedagoških kompetenc in učinkovite rabe digitalnih tehnologij VIZ, digitalna gradiva, primeri dobre rabe),
  • vzpostavljene učeče se skupnosti digitalnih znanj in izkušenj znotraj VIZ in prenos na ostale VIZ-e,
  • priročnik za dvig digitalnih kompetenc na VIZ-u.

Pričakovani rezultati

Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.

Konzorcijski partnerji

Partnerji projekta

V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.

Finančna podpora

Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.

Novice iz gimnazije Antona Aškerca

June 13, 2025
Dijake 1., 2. in 3. letnika gimnazije obveščamo o poteku pouka in ostalih dejavnosti do konca meseca junija: V ponedeljek, 23. 6. 2025, je zaključek ocenjevalnega obdobja in ocenjevalna konferenca. Vse ocene morajo biti zaključene v petek, 20. 6. 2025; v torek, 24. 6. 2025, je pouk in proslava ob dnevu državnosti. Prilagojeni urnik bo objavljen na oglasni deski in spletni strani. v torek, 24. 6. 2025, je podelitev spričeval po posebnem urniku, ki bo objavljen na oglasni deski in spletni strani šole. Prisotnost dijakov na ta dan je še posebej pomembna, ker bodo dijaki, izpolnjevali prijavnice k dopolnilnim izpitom, (neocenjeni predmeti), predmetnim izpitom (izboljševanje ocen za dijake 3. letnika) in popravnim izpitom. v torek, 24. 6. 2025, je še zadnji redni rok za vračilo učbenikov v šolsko knjižnico, razen učbenikov, ki jih dijaki potrebujejo za popravne izpite. Za učbenike, ki jih dijaki potrebujejo za popravne izpite morajo OBVEZNO podaljšati izposojo. Urnik vračanja učbeniških kompletov bo objavljen na oglasni deski in spletni strani šole.
June 13, 2025
Dijakinje in dijake 1., 2., in 3.letnik ov , ki se 11. 6. 2025 niste udeležili športnega dne , obveščamo, da boste dejavnost nadomestili s pohodom po Poti ob žici, kjer na vsaki KT točki naredite fotografijo z označbo: KT-1: Vič - POT pod železniškim mostom, Pot Rdečega križa, KT-2: Šiška - POT ob Koseškem bajerju, Kmečka pot, KT-3: Bežigrad - POT ob AMZ Slovenije, Dunajska 128a, KT-4: Jarše - avtobusna postaja LPP, Šmartinska cesta, KT-5: Polje - Trgovina Mercator, Zaloška 168 Dijakinje in 1., 2., in 3.letnikov , ki se 11. 6. 2025 niste udeležili športnega dne in imate zdravniško potrdilo za svojo odsotnost, nadomestite športni dan z dvema aktivnostima in zdravniškim opravičilo, vse skupaj pa pošljete na ales.centa@sclj.si : - Seminarska naloga - na temo našega športnega dneva – lokostrelstvo in kajak&kanu ( navodila ) - 45 minutna aktivnost v naravi Za dokazovanje poti uporabite aplikacijo Strava , ki si jo lahko brezplačno naložite na vaš mobilni telefon. Ko končate pošljete pot in fotografije (5 fotografij) na moj e - naslov. Pred začetkom poti, ne pozabite vključiti Gps na telefonu, ki bo beležil vašo aktivnost in izberite »hike« (pohod). Razviden morata biti datum, ura in čas pohoda. Za morebitna vprašanja glede uporabe aplikacije, me lahko poiščete na šoli ali mi pišete na elektronsko pošto, ales.centa@sclj.si . Vsi dijaki dokazujete dejavnost Alešu Centi, prof. švz. Seznam dijakov in dijakinj se nahaja v tajništvu šole in pri razrednikih. Dejavnost morate opraviti najkasneje do PETKA, 20.6. 2025. Obvezne izbirne vsebine, v katere spada tudi športni dan, so del rednega programa gimnazije in pogoj za uspešno zaključen letnik. Aleš Centa prof. 1.r Zdenka Može Jedrejčić,1.r ravnateljica
June 12, 2025
Dijakinje in dijake 1., 2. in 3. letnika obveščamo, da bo v ponedeljek, 16. 6. 2025 , zaradi dopoldanskega pisanja mature 2025 potekal pouk v matičnih učilnicah: 1.letniki : 1. A · učilnica 104, · učilnica 104 (5. šolska ura_ nemščina) · učilnica 105 (5. šolska ura_ italijanščina) · učilnica 301 (5. šolska ura_ francoščina) 1. B · učilnica 105, · učilnica 104 (5. šolska ura_ nemščina) · učilnica 105 (5. šolska ura_ italijanščina) 1. C · učilnica 106, · učilnica 106 (7. šolska ura_ nemščina) · učilnica 104 (7. šolska ura_ italijanščina) 2. letniki: 2. A · učilnica 010, · učilnica 010 (3. šolska ura_ nemščina) · učilnica 409 (3. šolska ura_ italijanščina) · učilnica 420 (3. šolska ura_ francoščina) 2. B · učilnica 012 2. C · učilnica 011, 3. letniki : 3. A · učilnica 111, 3. B · učilnica 403, 3. C · učilnica 112, · učilnica 112 (6. šolska ura_ nemščina) · učilnica 420 (6. šolska ura_ italijanščina) Zdenka Može Jedrejčić ravnateljica
Več člankov