Dvig digitalne kompetentnosti

ŠCLJ • June 20, 2022

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada

Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.

Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).

Ciljne skupine, ki so vključene v projekt, so vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.

Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.

Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc. 

Ugotovljeni problemi in izzivi

Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.

Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:

  • inovativnih pristopih pedagoškega vodenja in načrtovanja učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ,
  • pedagoških digitalnih kompetencah strokovnih delavcev VIZ-ov in
  • učinkovite rabe digitalnih tehnologij v vzgojno-izobraževalnem procesu in s tem posledično povezanem dvigu digitalnih kompetenc otrok, učencev, dijakov.

Dejavnosti v projektu

V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:

  • različna usposabljanja in izobraževanja za profesionalni razvoj pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev VIZ-a,
  • podporno spletno okolje za učinkovito rabo digitalnih tehnologij v VIZ-ih (interaktivni učni načrt z dodanimi pripravljenimi gradivi in povezavami, možnostjo kreiranja letne in sprotnih priprav na VIZ), orodja za samopreverjanje digitalnih pedagoških kompetenc in učinkovite rabe digitalnih tehnologij VIZ, digitalna gradiva, primeri dobre rabe),
  • vzpostavljene učeče se skupnosti digitalnih znanj in izkušenj znotraj VIZ in prenos na ostale VIZ-e,
  • priročnik za dvig digitalnih kompetenc na VIZ-u.

Pričakovani rezultati

Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.

Konzorcijski partnerji

Partnerji projekta

V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.

Finančna podpora

Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.

Novice iz gimnazije Antona Aškerca

September 12, 2025
Dijakinje in dijake drugega letnika, ki ste izbrali ITS2 – Narava in gibanje v sinergiji, obveščamo, da boste imeli od petka, 19. 9. 2025 do nedelje, 21. 9. 2025 , tridnevni naravoslovni športni tabor, ki ga boste preživeli v Rakovem Škocjanu. Vsebine na taboru so obvezni del programa ITS 2 in spadajo pod obveznosti , ki so jih dijaki dolžni opraviti , da bi lahko ob koncu šolskega leta pridobili oceno iz tega dela vsebin. Odhod avtobusa bo v petek, ob 10.30 (po glavnem odmoru) izpred šole na Barjanski cesti in povratek na isto mesto v nedeljo, do 16. ure . S programom tabora ste bili že predhodno seznanjeni in glede na naravo dela in okolice vam priporočamo športno obutev (močnejši čevlji za pohod, superge in škornje, če jih imate), športna oblačila (trenirka, vetrovka ali palerina) glede na vremenske razmere, sprej proti klopom, dežnik, pokrivalo, zaščito za sonce in copate za po domu . Prevleke za posteljnino imejte dijaki s seboj. Tisti, ki ste izbrali izposojo, pa denar (6,50€). Spalne vreče niso dovoljene. Ne pozabite na zdravstveno izkaznico! Prehrana zajema tri kosila, dve večerji, dva zajtrka in dve malici. Nezaželeno je, da prinašate s seboj kakršnokoli hrano oz. prigrizke, saj na ta način porušite načela zdrave prehrane in močno poslabšate higienske razmere v sobah, ki so namenjene spanju in počitku. Prosimo, da to upoštevate. Dijakinje in dijaki, ki ste naročeni na šolsko malico, lahko malico pred odhodom prevzamete v šolski jedilnici. V primeru, da malice ne želite prevzeti, se odjavite najkasneje do četrtka, 18. 9. 2025, do 9. ure zjutraj. S hišnim redom, ki velja v domu CŠOD Rak, boste seznanjeni ob prihodu v dom. Razporeditev po sobah bomo prav tako naredili takoj po prihodu v dom. Dijakinje in dijaki ste na naravoslovno športnem taboru dolžni dosledno upoštevati vsa navodila učiteljev spremljevalcev in učiteljev v domu Rak ter v celoti spoštovati Pravilnik o šolskem redu za srednje šole in Šolska pravila Gimnazije Antona Aškerca. Še posebej poudarjamo prepoved uživanja alkohola in drugih psihoaktivnih snovi in kajenja. V primeru hujših kršitev bo vodja dejavnosti ukrepal tako, da bo telefonsko obvestil starše dijaka, ki so ga dolžni na lastne stroške odpeljati domov. Spremljala vas bova Vlado Pirc, prof. in Urša Žen, prof. Pripravila: Urša Žen, prof. Zdenka Može Jedrejčić Vodja tabora Ravnateljica
September 12, 2025
V četrtek, 25. 9. 2025, bo potekalo šolsko tekmovanje iz znanja logike. Tekmovanje se bo pričelo ob 13.00 in bo trajalo dve šolski uri. Prostor bo objavljen naknadno. Dijaki, ki želijo tekmovati, naj se na tekmovanje prijavijo pri profesorici oz. profesorju matematike najkasneje do petka, 19. 9. 2025.
By Damir Osmić, prof.fizike September 10, 2025
Dijake 1, 2, 3 in 4 letnika obveščamo, da bo Jesenska šola fizike potekala na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani, v stavbi fizike, na naslovu: Fakulteta za matematiko in fiziko, Jadranska ulica 19, 1000 Ljubljana . Šola bo potekala v treh večurnih sklopih na UL FMF v učilnici, prilagojeni za izvajanje projektnih aktivnosti, in sicer: - sobota, 4. 10. 2025 od 9h do 14.30 : Uvod, spoznavanje projekta, senzorji sobota, - sobota, 11. 10. 2025 od 9h do 14.30 : Izvajanje projekta: meritve, obdelava podatkov sobota, - sobota, 18. 10. 2025 od 9h do 14.30 : Izvajanje projekta: meritve, obdelava podatkov; priprava in zaključna predstavitev projekta Dijaki, ki se želijo udeležiti jesenske šole, naj se prijavijo na spletni strani Fakultete za matematiko in fiziko. V primeru težav s prijavo na jesensko šolo ali ob morebitnih dodatnih vprašanj se obrnite na profesorja Damirja Osmića. Vabljeni!
Več člankov